Business Battlefield

Business Battlefield er et studenterdrevet non-profit initiativ, der med støtte fra Otto Mønsteds Fond blev afholdt for anden gang d. 9. November 2018 på Copenhagen Business School. Eventet har til formål at teste studerende i forskellige discipliner, der relaterer sig til lederskab. Denne tilgang gør det muligt for de studerende at træne og afprøve andre evner end de traditionelle faglige (ofte boglige) færdigheder. Eventet bryder med den traditionelle resultatorienteret Case Competition struktur, til en mere procesorienteret tilgang. Der fokuseres på specifikke færdigheder hos de studerende, hvor konceptet ’thinking on your feet’ er i centrum, og hvor deltagerne bliver observeret og bedømt mens de arbejder. Samtidig får deltagerne feedback på selve processen og samarbejdet.

Business Battlefield bygger bro mellem det akademiske og erhvervslivet. Det gør de ved at samarbejde med virksomheder såsom Netcompany, Carlsberg, Deloitte og mange flere. Dette sikrer et højt fagligt niveau, og giver deltagerne den bedst mulige sparring. Hvor Business Battlefield i 2017 var eksklusivt for CBS studerende, blev det i 2018 et åbent initiativ for alle studerende.

Simon Fibiger, Marketing Director i Carlsberg, udtaler om Business Battlefield:
“Business battlefield is a powerful way to engage with young talents and to explore fresh perspectives on our business. It builds on our long-lasting partnership with CBS, and we keep enjoying coming back for opportunities like these. Cheers to a great initiative”

Her ses vinderholdet til Business Batllefield 2018.
Et stort tillykke til Linnea Rindorf, Kate Holland, Lauren Gale & Thomas Wulff Wilhelmsen.