Business Battlefield

Business Battlefield er en 100% studenterdrevet organisation. Organisationens vision er Shaping The Leaders of Tomorrow. Efter et års hårdt arbejde fra 10 studerende, fik denne vision vinger i uge 45, 2019, med støtte fra blandt andre Otto Mønsteds Fond.

Det centrale for Business Battlefield er, at det skal være en arena for læring. Derfor fik de 36 deltagere, forud for fredagens ledelseskonkurrence, to dages intens træning fra organisationens ekspertpartnere, i egenskaber identificeret som centrale for fremtidens ledere; forhandling, strategisk kommunikation og krisehåndtering.
Herudover var dagen spækket med feedback til deltagerne fra en kompetent jury bestående af blandt andre Stine Bosse og Susanne Mørch.

Konkurrencens set-up minder om et gameshow, og udfordrer de studerende til at tænke og handle on-the-go, og bidrager med givtige erfaringer der ligger uden for det sædvanlige pensum på CBS.

Arrangementet møder bred opbakning fra både studerende og erhvervslivet, hvilket skaber unikke muligheder for brobygning herimellem.
Særligt for dette års Business Battlefield var, at organisationen fik nyt brand med kick-off kampagnen Orange is the new blue. Dette foregik med cupcakes og lykkehjul på Solbjerg Plads (CBS Campus), og skabte stor awareness blandt CBS’s studerende omkring organisationen, som med sine kun fire år, stadig er forholdsvist ung.

Et andet fokus for året var at brede budskabet ud over CBS’ grænser. Et initiativ der lykkedes, med deltagere fra både KU og Aarhus BSS.

Simon Fibiger, Marketing Director at Carlsberg, siger omkring Business Battlefield:

“Business battlefield is a powerful way to engage with young talents and to explore fresh perspectives on our business. It builds on our long-lasting partnership with CBS, and we keep enjoying coming back for opportunities like these. Cheers to a great initiative”

Her ses vinderholdet til Business Batllefield 2018.
Et stort tillykke til Linnea Rindorf, Kate Holland, Lauren Gale & Thomas Wulff Wilhelmsen.